„ГЕ СОЛЮШЪНС“, ЕВГЕНИ ДРЕХАРОВ: ВЯРВАМЕ В ПОТЕНЦИАЛА НА БЪЛГАРСКОТО ПРОИЗВОДСТВО

Как се променя фирмената концепция за качество, устойчивост и добавена стойност във времето? Как „превеждате“ иновациите и модерните технологии на езика на традиционните промишлени производства у нас?

В днешно време иновациите са приоритет. Те са важен фактор за конкурентоспособността на едно производство, тъй като са тясно свързани с качеството на предлаганите продукти и устойчивостта на предприятието на пазарни промени. За да бъдат в крак с тези тенденции, всички водещи международни производители на индустриално и санитарно оборудване постоянно модернизират технологиите и продуктите, които предлагат на пазара. С появата на нови, по-добри и ефективни решения, се променя и концепцията за качество. Ние следим пазара и промените в технологиите.

От друга страна, изискванията и производствените стандарти, които трябва да се спазват днес, особено когато става въпрос за санитарно оборудване, са изключително високи. Затова, когато говорим за предоставяне на добавена стойност на едно предприятие, която после ще се предаде по веригата към крайните продукти и клиенти, нямаме предвид просто закупуване и доставка на оборудване. Ние предоставяме технологично решение и консултация, базирани на уникалните нужди на конкретния клиент. Разчитаме на натрупания през годините опит, както и на тясното ни сътрудничество с компании, които обслужват хиляди предприятия в цял свят и знаят какво би работило най-добре за даден тип производство.

Разкажете повече за предизвикателствата в процеса по анализ на технологичните нужди на клиента, както и за конкретни реализирани проекти.

В България индустриалните производители ясно осъзнават, че иновациите не само спомагат за решаването на конкретни проблеми, но и допринасят за разрастването на капацитета и мощностите на едно предприятие, както и за по-ефективни и безопасни методи на работа. Ние активно подпомагаме все повече промишлени производства да дефинират своя иновационна стратегия в посока разработка, внедряване и реализация на нови продукти и технологии, целящи подобряване качеството на продукцията или задоволяване на нови потребности на икономиката. Като конкретни действия в тази посока компанията ни развива проекти за повишаване на енергийната ефективност посредством внедряване на топлообменници APV от водещия международен производител SPX Flow Technology.

Подпомагаме и предприятията, насочили усилия към спазване на екологичните норми в обработката на отпадъчни води, както и тези, които целят автоматизация на ключови процеси и разработка на персонализирани инсталации, позволяващи по-голяма производителност и изключване на възможността от технически грешки.

Бизнесът търпи множество негативни социални и икономически ефекти вследствие на усложнената глобална ситуация. Какви са целите и приоритетите ви от днешна гледна точка?

Вярвам, че името на една компания се гради от хора с партньорско отношение. Затова за нас сега от първостепенно значение е грижата за здравето на служителите. Първата ни мярка в условията на пандемия беше да проявим отговорност, като въведем работа от вкъщи и ограничим пътуванията и физическите контакти. В ролята си на мениджър, аз съм в постоянна комуникация с всички служители на компанията. Това ни позволява да продължим да работим и да обслужваме клиентите си, както и да им съдействаме на място при необходимост от техническа консултация или поддръжка.

Върху кои сегменти и приложения се фокусират международните ви партньори и как адаптирате политиката си към българските потребители?

Портфолиото ни от санитарно и индустриално оборудване е голямо и обхватът му се простира върху по-голямата част от индустриите в България. В тази връзка искам да подчертая, че ние и нашите международни партньори продължаваме да вярваме в потенциала на българското производство, в качеството на продуктите, които то генерира за българските потребители и международните пазари. Това си личи по оборудването, което се залага, за да може да отговори на всички изисквания и стандарти.

Винаги сме се стремили да бъдем в партньорски отношения с клиентите и затова ще продължим да предлагаме качествени технически решения на достъпни и конкурентни цени. Към момента имаме силен интерес и доказани позиции в химическата, хранително-вкусовата, козметичната и фармацевтичната промишлености, които ще бъдат наш фокус и занапред.

„За нас няма по-добра референция от доволния клиент.“ – подчертава г-н Дрехаров.

Какви са наблюденията Ви относно очертаващото се трайно пренареждане на глобалния пазар?

Някои предприятия насочиха усилията си към това да преразгледат и оптимизират съществуващите си процеси и разходи, а други създадоха изцяло нови производствени линии. За жалост, дадени производства намалиха обема на работа, но има и такива, които инвестираха в допълнителни мощности или подмениха съществуващо оборудване, за да отговорят на увеличеното потребителско търсене. Големите компании с достатъчно финансови средства използват момента да се подготвят за периода на нормализиране на икономиката, за да се завърнат още по-силни на пазара. Така че това положение може да се разглежда и като добра възможност за оптимизация и нова стратегия. Не трябва да забравяме, че икономическите процеси са циклични и нуждата от определени продукти, които сега не са на преден план, отново ще се възобнови.

Линк към статията в Инжинеринг ревю